5 кроків до бізнесу за власні гроші
- означте, яка сума вам потрібна для того, щоб відкрити бізнес;
- підрахуйте свій загальний дохід за рік;
- визначтесь із обов’язковими витратами за місяць (комуналка, транспортні витрати, їжа тощо). Помножте на 12 – вийде орієнтовна сума витрат за рік;
- відмінусуйте від річного доходу орієнтовну суму витрат. Залишок поділіть на 12 місяців (див. нижче «Річне планування бюджету»).
Так ви зрозумієте, скільки грошей зможете відкладати щомісяця і скільки часу знадобиться, щоб зібрати на власний бізнес.
Правило 5 комірок поділу власних доходів
- Перша комірка – обов’язкові витрати – 55% доходу.
- Друга комірка – обов’язкові заощадження – 10% («фінансова подушка» на випадок форс-мажору).
- Третя комірка – розваги – 10% (необхідна умова, щоб не впасти в депресію, закинувши всі цілі на півдорозі).
- Четверта комірка – на великі придбання/мрії/цілі – 10% (тут має бути ваш бізнес).
- П’ята комірка – на благодійність – 5% (як каже народна мудрість, більше отримує той, хто віддає).
Щоденник доходів і витрат
Фіксуйте всі кошти, що отримуєте і витрачаєте. Так ви зможете проаналізувати ваш грошовий обіг і контролювати особисті фінанси, планувати бюджет та економити. Це може бути блокнот або додаток у смартфоні – кому як зручніше.
Якщо віддаєте перевагу технічним помічникам, зверніть увагу на застосунки Money Flow (iOS), Money Lover (iOS & Android), Coin Keeper (iOS & Andriod).
Річне планування бюджету
Так, бюджет можна планувати на рік вперед і в тому немає вищої математики. Спершу визначте свої витрати − зазвичай щомісяця вони тримаються +/- на одному рівні (витрати на їжу, транспорт, комуналка); також закладіть одразу сезонні витрати: на відпустку, дні народження, купівлю сезонного одягу, заміну шин тощо.
Ви точно не заробляєте менше за свої щомісячні витрати. Оцінивши їх, ви матимете уявлення про кількість «вільних грошей» у вашому бюджеті.