Зібрати краудфандингом

КРАУДФАНДИНГ – це спосіб колективного фінансування проєктів, де кошти на запуск та розвиток ідеї дають люди, яким вона сподобалась.

Спонсори/донори/благодійники – це люди, які вкладають кошти у ваш проєкт. За це вони можуть отримати символічну винагороду (зразок продукту, сувеніри тощо).

Краудфандинг-платформа – інтернет-ресурс, де розміщують проєкти для збору коштів, а спонсори можуть фондувати у той проєкт, що їм сподобався найбільше.

Хто може краудфандити 

– комерційні та некомерційні проєкти;

– приватні особи/команди та організації.

Основна вимога – наявність юридичної особи на рахунок якої, за угодою, прийдуть зібрані кошти.

Скільки можна накраудфандити

Запитувану суму та статті витрат визначаєте ви самі. Зазвичай платформи не дають обмежень на суми. Найчастіше у правилах платформ зазначено, що проєкт отримає кошти, якщо збере всю суму або хоча би 50%. Можна, звичайно, зібрати й більше.

Якщо вказана сума не набереться, гроші повернуть тим, хто фондував.

Як опублікувати проєкт на платформі

Ключові складові будь-якого проєкту це опис і бюджет.

Кожна платформа має свій шаблон опису проєкту. Поставтеся до його заповнення максимально уважно. Якщо опис зрозумілий і цікавий, детальний, але лаконічний – це збільшує шанси, що ваш проєкт підтримають.

Бюджет має відображати найважливіші аспекти реалізації проєкту. Тобто витрати, без яких втілити ідею неможливо. Краще зробити його для платформи максимально простим і описовим, ще краще – інфографікою.

У середньому спонсорський внесок складає близько 200 гривень. Якщо суму, що ви запланували, розділити на 200 – можете оцінити скільки доброчинців орієнтовно необхідно залучити. 

Оптимальна тривалість кампанії на краудфандинговій платформі – 45-60 днів. За цей час команда встигає включитись у процес комунікації із потенційними доброчинцями. Не забувайте, що просуванням проєкту в цьому випадку займаєтеся теж ви. 

Мотивуйте спонсорів свого проєкту

  • розповідайте їм про свої досягнення щодня;
  • створіть привабливий візуальний образ проєкту: відео-тизер, красиве графічне оформлення тощо;
  • придумайте заохочувальні призи (листівки, іграшки, еко-торби тощо).

Чого слід уникати

Специфічна термінологія та зарозумілі слова

Читач може просто не сприймати термінів чи слів, яких він не знає. Натомість, проста дружня мова зможе краще донести до потенційного спонсора суть і важливість вашого проєкту.

Помилки та хибодруки

Багато помилок та хибодруків можуть зіпсувати враження від проєкту і навряд чи допоможуть сформувати довіру до нього.

Некоректне оформлення тексту

Дотримуйтеся правил оформлення тексту: всі лапки у тексті мають бути «» (ялинки).

Використовуйте жирний шрифт помірно, виділяючи лише підзаголовки.

Виокремлюйте смислові абзаци – у цілому це спрощує сприйняття.

Більше корисних порад експертів та цікавих кейсів, які спонукають підприємців-початківців спробувати свої сили можна дізнатися із досвіду Академії краудфандингу ООН за посиланням.